Recenzie ‘Legion’: Season 3 Takes an Exciting Approach to Time Travel, Even If It Gets a Bit Lost

Suzanne Tenner/FX

„Legion”, la fel ca o mare parte din munca creatorului Noah Hawley, prosperă atunci când folosește povești scurte pentru a conecta punctele dintr-o imagine mai mare. Fie că este vorba de un episod de sine stătător pentru a aprofunda povestea unui personaj sau de un episod povestit de Jon Hamm despre cum se pot manifesta iluziile în mintea cuiva, drama FX construită din paginile benzilor desenate Marvel este atât de ambițioasă, încât aceste segmente punctuale cu impact pot fi mai satisfăcătoare decât povestea serială năucitoare pe care ajută să o conducă. Acesta este motivul pentru care premierele și finalele de sezon sunt adesea atât de magnifice – ele, prin ele însele, sunt piese mai complete decât ceea ce se află între ele.

Sezonul 3 se conectează pe alocuri, cele mai captivante momente sosind în primul și al șaselea episod prin intermediul acestor pauze încântătoare din arcul principal, în curs de desfășurare. Ceea ce se află între ele este dezordonat, evidențiat de designul de producție, regia și editarea spectaculoase care au ajutat „Legion” să iasă în evidență în fiecare sezon. Dar dacă ai îmbrățișat până acum această oaie neagră a universului Marvel – o serie începută pe vremea când Fox era propria sa stăpânire, care acum este scoasă pe ușă după achiziționarea de către Disney – atunci ar trebui să găsești destule de mestecat în cadrul temelor, ideilor și indivizilor. Deși mai bine la conturarea motivațiilor personajelor și la transmiterea perspectivei, știți dacă sunteți pregătiți pentru mai mult „Legion” până acum – sezonul 3 este în continuare același serial care a fost și tot nu seamănă cu nimic altceva de acolo.

Pentru a începe ultimele opt episoade, David (Dan Stevens) este tipul cel rău. El este practic un lider de cult hippie care se asigură că „copiii” săi rămân devotați, spălându-le creierul cu fericire. Da, David încă se iluzionează că face ceea ce este corect, chiar dacă îi forțează pe oameni să vadă lucrurile în felul lui – este telekinetic, telepatic și poate manipula mintea oricui să gândească așa cum vrea el să gândească. Dar el este, de asemenea, pândit în umbră la începutul sezonului; se ascunde de Forțele Diviziei, jelind și înfuriindu-se împotriva pierderii iubitei sale Syd (Rachel Keller).

Popular pe IndieWire

Nu mai există nicio ambiguitate cu privire la statutul lui David acum. Nu există nicio încercare de a te face să simpatizezi cu situația lui, iar integrarea călătoriei în timp, din fericire, nu este folosită pentru a se întoarce înapoi și a șterge cea mai mare greșeală a sa (precum și a serialului): când David a violat-o pe Syd la sfârșitul sezonului trecut. Asta s-a întâmplat, iar „Legion” nu încearcă să pretindă că nu s-a întâmplat – călătoria în timp nu există în lumea reală. În schimb, Hawley și echipa sa de scenariști aleg să dedice mai mult timp perspectivei lui Syd, precum și a altor două femei integrale: Kerry (Amber Midthunder) și Switch (Lauren Tsai), noua venită în distribuție care poate călători în timp.

Lauren Tsai în „Legion”

Suzanne Tenner/FX

Introducerea ei, împreună cu mașinațiunile călătoriei în timp, sunt tratate minunat. Episodul de deschidere îl trimite pe Switch într-o căutare asemănătoare cu cea din „Matrix” într-o gaură de iepure din altă lume, urmărind un autobuz galben (care este de fapt roșu) și târându-se prin tuneluri transparente care traversează clădiri și se înalță peste străzi, nevăzute de nimeni din exterior. Timpul lui Syd vine mult mai târziu, iar a spune mai multe ar fi o crimă la adresa fericirii descoperirii – este un episod uimitor, unul dintre cele mai bune ale serialului, care reușește să încorporeze toate trăsăturile cele mai bune ale lui Hawley: inventivitate, întrebări legate de moralitate și o explozie neașteptată de distracție.

„Legiunea”, care a început cu o scenă de dans antrenantă, s-a îndepărtat de astfel de interludii vesele pe măsură ce l-a urmărit pe David în gaura lui întunecată și răutăcioasă. Dar chiar dacă sezonul 3 este în continuare foarte serios – în timp ce urmăririle personale ale lui David amenință să pună capăt lumii, iar Forțele Diviziei se grăbesc să oprească ceea ce este de neoprit – acesta face loc pentru câteva bucățele prea scurte de divertisment pur, fie că este vorba de aproape de finalul episodului aproape de sine stătător al lui Syd, fie că este vorba de o scenă de acțiune de deschidere pentru a da startul orei precedente.

Chiar și introducerea călătoriei în timp se face cu un dispozitiv de livrare inventiv, de construire a personajelor, iar Hawley reușește să evite paradoxul din „Looper” de a explica excesiv cum imposibilul devine posibil în această lume. Este mult mai preocupat de ceea ce face existența ei asupra personajelor. Dacă ai putea călători în timp și ți-ai putea repara toate greșelile, ți-ar mai fi teamă să le faci în primul rând? Și ar putea asta să schimbe cine ești?

Este o abordare interesantă și una care menține accentul pe David, Syd și restul oamenilor care populează „Legiunea”. Nu toată lumea primește o șansă echitabilă – cu excepția unei răsturnări de situație în ultimele două ore, Lenny a lui Aubrey Plaza se simte ca o oportunitate ratată – dar nu este din lipsă de încercare. Serialul lui Hawley rămâne ambițios până la sfârșit, acceptând defectele care vin odată cu vise atât de mari și îndrăznind să continue să viseze mai mare. Rezultatul este imperfect, dar hipnotizant în suficiente scene pentru a te face să te întorci pentru mai mult. Aceste povești scurte se adună la ceva și, chiar dacă „Legion” nu este suma părților sale, unele dintre aceste părți sunt spectaculoase prin ele însele.

Calificativ: B

Sezonul 3 din „Legion” are premiera luni, 24 iunie, la ora 22:00 ET, la FX.

Lasă un răspuns