Recenze Nvidia GeForce Experience

Ať už se vám podařilo sehnat těžko dostupnou 3080, nebo stále používáte 1060, miliony hráčů počítačových her spoléhají na grafické karty Nvidia, které poskytují nádherný obraz při vysoké snímkové frekvenci. Pokud mezi ně patříte i vy, můžete využít Nvidia GeForce Experience, sadu bezplatných nástrojů navržených tak, aby v mnoha ohledech vylepšily váš zážitek z hraní počítačových her. Ačkoli tento software poskytuje některé praktické výhody, není zde nic, co by bylo skutečně nezbytné nebo co by hráči počítačových her nemohli snadno najít jinde.

Začínáme s Nvidia GeForce Experience

Pokud máte počítač s grafickou kartou Nvidia, můžete si GeForce Experience stáhnout zdarma z webu společnosti Nvidia. Stačí si vytvořit účet a přihlásit se.

Program nejprve prohledá váš počítač a vyhledá kompatibilní hry. GeForce Experience nepodporuje všechny počítačové hry a ne všechny hry podporují všechny jeho funkce, ale aplikace podporuje většinu posledních, hlavních verzí. Po přidání nových her byste měli zkontrolovat aktualizace na webových stránkách. Mezi začátkem a koncem mého testování přibyla do seznamu problémová hra Marvel’s Avengers.

Určujete, které složky má aplikace GeForce Experience při hledání her prohledávat. Program funguje napříč obchody s počítačovými hrami. Moje knihovna obsahuje hry Brawlhalla ze služby Steam, Maneater z obchodu Epic Games Store, Apex Legends z Originu a dokonce i StarCraft II z Battle.net. Upozorňujeme, že hry je třeba stáhnout a nainstalovat, nikoli pouze zakoupit. Některé z mých stažených her se také nezobrazily bez ohledu na to, kolik dalších složek jsem prohledal, přestože se objevily v seznamu kompatibilních her. Při procházení fór jsem viděl, že někteří uživatelé museli přejmenovávat soubory, aby se hry jako Mafia III: Definitive Edition objevily.

Podobné produkty

Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition

.

Nvidia GeForce Now

Můžete používat některé základní funkce – jako pořizování plochých snímků obrazovky, sledování snímkové frekvence a nahrávání a vysílání videa, a to i u her, které nejsou oficiálně podporovány. Stačí při hraní aktivovat překryvnou funkci.

Zvýšení výkonu

Nvidia ví nejlépe, jak ze svého hardwaru dostat maximum. Abych otestoval výhody optimalizace softwaru, vytáhl jsem pět let starý herní notebook s grafickým procesorem GeForce GTX 850M. Specifikace svého počítače si můžete snadno prohlédnout přímo v aplikaci.

Můžete si stáhnout nejnovější ovladače a připravit svůj počítač na nadcházející hry zvýšením výkonu a opravou chyb. U stávajících her vám aplikace GeForce Experience zobrazí seznam nastavení, která právě používáte, a umožní vám je optimalizovat pouhým kliknutím na ikonu. Na notebooku můžete změnit nastavení baterie, pokud jste připojeni nebo se snažíte prodloužit její výdrž. V závislosti na hardwaru můžete upřednostnit tichou rychlost ventilátoru. Uvidíte také, zda váš počítač zrovna nemůže spustit nějakou hru. Můj starý notebook rozhodně není připraven na virtuální realitu.

Je sice příjemné mít tyto informace (u některých her) na jednom místě, ale i po „optimalizaci“ jsem se přistihl, že si chci s nastavením pohrát. To je možná spíše problém můj než softwaru, ale předpokládám, že podobně se bude chovat mnoho dalších hráčů počítačových her. Měli byste také vědět, zda vaše sestava odpovídá minimálním specifikacím, ještě před koupí hry, ne až po ní. Užitečnější je překrytí výkonu, které zobrazuje údaje o snímkové frekvenci během hraní. Steam má počítadlo snímkové frekvence také.

Zábavné funkce

Kromě optimalizace výkonu nabízí Nvidia GeForce Experience řadu nových zábavných a vtipných způsobů, jak si užít čerstvě optimalizované počítačové hry. Mnoho her a herních konzolí vám nyní umožňuje pořizovat snímky obrazovky ve hře, ale fotografický režim Ansel od společnosti Nvidia vám umožní pořizovat snímky obrazovky ve hře ve vysokém rozlišení, 360 stupňů a HDR. Pomocí funkce Ansel můžete použít vizuální filtry a změnit tak náladu snímku. Pomocí Freestyle, další funkce GeForce Experience, můžete aplikovat vizuální filtry ve hře za jejího běhu. Použil jsem černobílý filtr s efektem poškrábaného filmu, abych ze žraločího masakru ve hře Maneater udělal ještě větší vykrádačku Čelistí ze 70. let. Tento postprocessingový efekt naštěstí během mého testování nijak nepoškodil výkon.

ShadowPlay nabízí několik způsobů nahrávání herních seancí. Můžete jednoduše nahrávat neomezeně dlouho, nebo můžete zapnout funkci okamžitého přehrávání, která vždy uloží posledních několik sekund nebo minut. Časový rámec můžete nastavit spolu se snímkovou frekvencí a rozlišením. Aplikace Xbox PC má podobné funkce herního záznamníku. Funkce ShadowPlay Highlights, inteligentní nahrávání připomínající funkci Play of the Game ve hře Overwatch, údajně automaticky zaznamenává nejzajímavější momenty. Vaše výsledky se mohou lišit.

GeForce Experience umožňuje živé vysílání na Facebook, Twitch a YouTube. Přesto mi její používání nepřišlo o nic pohodlnější, než kdybych se na tyto služby obrátil přímo a použil jimi poskytované nástroje.

GeForce Experience můžete použít k lokálnímu hraní počítačových her na televizoru prostřednictvím služby GameStream, ale potřebujete k tomu televizor Nvidia Shield nebo tablet Shield. Dříve společnost Valve prodávala hardware Steam Link pro streamování PC her do televizoru, ale nyní je to řešeno prostřednictvím mobilní aplikace. Totéž platí pro aplikaci Remote Play pro PlayStation. Velkorysým vysvětlením může být, že Nvidia potřebuje používat vlastní hardware, aby snížila latenci, ale tato funkce by byla užitečnější bez dalších hardwarových požadavků. Všimněte si také, že GeForce Experience se liší od GeForce Now, vynikající předplacené služby společnosti Nvidia pro hraní počítačových her přes cloud.

To jsou současné funkce GeForce Experience, ale to se může v budoucnu změnit. Chcete-li nahlédnout do jejích experimentálních funkcí, můžete se rozhodnout. Nejnovější aktualizace například přidává do překryvu ještě více údajů o výkonu, jako je teplota GPU a vytížení CPU. Ačkoli tyto informace již můžete vidět ve Správci úloh systému Windows 10, je příjemné je snadno vidět uprostřed hry. Podívejte se také na naše tipy k aplikaci Nvidia GeForce Experience, jak z ní vytěžit maximum.

Nvidia GeForce Experience?“

Nvidia GeForce Experience je v podstatě nástroj pro vyladění počítače zaměřený na hraní her a stejně jako mnoho jiných nástrojů pro vyladění se nyní stal trochu zbytečným. Mnoho jejích funkcí je již integrováno do her, obchodů a streamovacích služeb, se kterými spolupracuje. Přesto jsou její údaje o výkonu příliš užitečné a funkce nahrávání příliš šikovné na to, abychom ji zavrhli jako bloatware. Budoucí experimentální funkce mohou její přitažlivost ještě zvýšit, ale necítíte se pod tlakem, abyste si GeForce Experience stáhli hned – i když se vám do rukou dostane horká, nová karta Nvidia.