Sarah Paulsonová říká, že kritika jejího věkového rozdílu s Hollandem Taylorem odráží „ageistické myšlení“

Vztah mezi herečkami Sarah Paulsonovou a Hollandem Taylorem je v branži, které dominují krachující románky a pletky, vzácný a stabilní. Nyní se Paulsonová pro naši titulní stranu v říjnu 2020 svěřila s tím, jak se s takovými soukromými srdečními záležitostmi vypořádává na veřejnosti – včetně „ageistické“ kritiky 32letého věkového rozdílu mezi manželi.

„Cítit, že patřím někomu jinému než člověku, kterému bych chtěla patřit, jako je Holland nebo můj pes nebo moje nejlepší kamarádka nebo moje sestra… hromada cizích lidí, kteří mě prohlašují za svou, je trochu matoucí,“ říká spisovatelka Roxane Gayová, která je autorkou bestsellerové sbírky esejů The New York Times Bad Feminist. „Protože nejsem odborník na to, jak se v tom pohybovat, nakonec někdy dávám víc, než bych chtěla.“

Když se Gayová ptá, proč se lidé tolik zabývají jejich věkovým rozdílem (Paulsonové je 45 let, zatímco Hollandové 77), herečka Ratchedová odpovídá, že to souvisí s neochotou čelit smrtelnosti, ale také to odráží „naše vlastní ageistické myšlení a představu, že být starý znamená přestat mít nějakou touhu“. Ačkoli je jejich vztah obecně přijímán pozitivně, Paulsonová zároveň varuje: „Když někdo řekne o nějakém člověku, kterého miluji, cokoli, co je neuctivé nebo kruté, mám chuť mu podřezat větev.“

Paulsonová se k tomuto tématu již dříve vyjádřila v rozhovoru pro The New York Times z roku 2016. „Můj výběr romantických partnerů nebyl konvenční, a proto je myšlenka, že je to ‚jiné‘, přesvědčivá,“ řekla.

„Kdyby moje životní volby měly být předurčeny na základě toho, co ode mě očekává komunita na obou stranách, cítila bych se pak opravdu jako ve svěrací kazajce, a to já nechci.“

Pokračovala: „Co mohu říct naprosto jistě, je, že jsem zamilovaná, a tou osobou je náhodou Holland Taylor.“